fredag 1 februari 2013

 Wictor ,vår underbara Portugisiska
vattenhund, lämnade oss
i November 2012. I sju innehållsrika
år fick vi njuta av världens
vackraste och roligaste hund
Vad vi än tog oss för, var han med på
noterna. Fiske var Wictors passion.
Rå fisk var smaskens.
Den finaste kompis åt alla hundvalpar.
Tyvärr fick han canser så, och vi tog det
tunga beslutet. ..Låt Wictor  gå vidare.

Goa älskade Wictor, vi saknar dej.

.
---Jag stryker över din bruna päls
  men svansen din slår inte mer.
  Ögonlocken är slutna igen
  över ögon som inget ser.
  Ditt hjärta av guld,har slutat slå.
  Aldrig mer skall du busa,springa eller gå.
  Allt är slut......det är över nu.
  jag lägger sakta mitt huvud mot ditt,
  och tårarna droppar som blod.
  --- aldrig mer ska det bli som förr,
   aldrig mer "vi två".

  Som en isande kyla innom mej,
  känner jag något som dör med dej.
  Jag reser mej upp.... går mot en dörr.
  Därute går livet vidare som förr.
  Jag snyter mej ...du ligger så still.
  Du kan inte följa, hur gärna du än vill.
  ---Skriket vill ut, men jag sluter min mun.
 Vem var det som sa... BARA EN HUND!
             

Wictor & Cilla!


    Abadessan`s Hot Choklate  FinnWictor! 
                                                                                    


   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar